Новини

BMW та Bosch розвивають напрямок з автоматизованої передачі даних на незалежні СТО

BMW та Bosch розвивають напрямок з автоматизованої передачі даних на незалежні СТО

Все більше автомобілів на ринку оснащуються так званими підключеними сервісами (Connected Services), які забезпечують зв'язок з автовиробником через інтернет. Це дозволяє автоконцернам отримувати дані, а автовласникам – оновлювати систему. Але ці ж послуги відкривають й нові можливості для ремонту та технічного обслуговування. BMW та Bosch представили рішення, яке дозволяє незалежним станціям технічного обслуговування отримувати доступ до даних автомобіля та надавати необхідні послуги.

Першим реальним прикладом такої взаємодії є передача даних від автомобіля BMW за технологією першого повідомлення про необхідність обслуговування (FNOS). Метою проєкту FNOS Bosch і BMW була демонстрація технічної можливості автоматичної передачі даних щодо необхідності обслуговування або ремонту автомобіля, у тому числі на незалежні СТО.

Спочатку водій отримує повідомлення про те, що обслуговування обов'язкове або що автомобіль потребує ремонту. Для цього система оцінює поточні дані транспортного засобу. За умови, що водій дав свою згоду, інформація про призначення дати обслуговування або ремонту автоматично відправляється в обрану ним майстерню. У майбутньому це може бути незалежна СТО.

«Окрім інформації про модель транспортного засобу, дані, що передаються, включають пробіг, інтервал обслуговування та залишок пробігу до наступного звернення в сервіс, – відзначає доктор Андреас Кляйн, керівник проєкту діагностичних додатків і послуг у підрозділі Bosch Aftermarket. – Крім того, система передає інформацію із журналу несправностей транспортного засобу».

Отримана інформація дозволяє майстерні ретельно підготуватися до обслуговування або ремонту, запланувати дату візиту, відправити цінову пропозицію та детальну інформацію про майбутні роботи (наприклад, заміну мастила або гальмівних колодок) безпосередньо клієнту у вигляді текстового повідомлення, яке з'являється в інформаційно-розважальній системі автомобіля.

З 2017 року компанія BMW надає дані про автомобілі за допомогою сервісу BMW Car Data. Відповідно до концепції NEVADA («нейтральний розширений транспортний засіб для розширеного доступу до даних») Німецької асоціації автомобільної промисловості цей інтерфейс доступний для третіх сторін. «Ми постійно вдосконалюємо BMW CarData, – зазначив Ервін Вагнер, директор підрозділу BMW Group з управління транспортними засобами та сервісним обслуговуванням. – Наразі ми пропонуємо понад 90 одиниць інформації. Наша робота з Bosch є дуже конструктивною та допомагає реалізувати концепцію NEVADA на практиці».

Поряд з успішною співпрацею з BMW Bosch працює над способами передачі даних про автомобілі й з іншими автовиробниками. Мета полягає в тому, щоб у майбутньому гарантувати незалежним СТО отримання доступу до інформації, необхідної для технічного обслуговування та ремонту.

Технології

Технологічний ХАБ ФІОТ розпочав роботу у тестовому режимі

Технологічний ХАБ ФІОТ розпочав роботу у тестовому режимі

Вчора, 21 грудня, у ХАБі ФІОТ, створеному на базі КПІ ім. Сікорського, відбулася зустріч із партнерами проєкту, де було оголошено про старт роботи Хаба у тестовому режимі. Про це повідомляється на сайті громадської організації «Розвиток IT освіти».

“Проєкт ХАБ ФІОТ для нашої організації зараз є флагманським. За цей рік було зроблено багато роботи, багато чого ще чекає попереду. Проте головне — ми відчиняємо свої двері для компаній-партнерів. Вже наступного року студенти КПІ зможуть працювати над своїми проєктами разом із менторами з IT-компаній, отримуючи практичні навички, та реалізовувати нові ідеї. Тепер для цього будуть усі необхідні умови”, – наголосив підприємець та співзасновник ГО “Розвиток IT освіти” Анатолій Бойко.

Він також додав, що ХАБ ФІОТ – це перший для України подібний освітній проєкт, у якому представники бізнесу, студенти та викладачі можуть взаємодіяти на практиці та створювати реальні продукти.

“Такі проєкти – важлива складова майбутнього української IT-сфери. Пряма співпраця між IT-компаніями, студентами та ВНЗ дозволить готувати для ринку саме тих фахівців, яких потребує наша технологічна галузь. Упевнений, що цей проєкт успішно розвиватиметься та масштабуватиметься, а також стане прикладом для інших навчальних закладів по всій країні”, – наголосив заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT-сфери Олександр Борняков.

На базі Хаба ФІОТ планується проведення лекцій, воркшопів, конференцій та хакатонів для студентів IT-спеціальностей, а також організація лабораторій, у яких студенти працюватимуть разом із менторами з українських ІТ-компаній.

“Весь цей проєкт розпочався з ректора Національного технічного університету України “КПІ ім. Сікорського” Михайла Згуровського. Він від початку повірив у ідею створення Хабу, виділив нам велике приміщення на території університету, де можна реалізувати все задумане. Крім того, до нашої мети приєдналися меценати-випускники КПІ, які активно допомагають у вирішенні нашого амбітного завдання. Завдяки спільним діям та зусиллям усіх учасників процесу, ми сьогодні готові оголосити про запуск Хаба у тестовому режимі”, – підсумував декан Факультету інформатики та обчислювальної техніки Сергій Теленік.

Нагадаємо, що “Розвиток IT освіти” – це громадська організація випускників ФІОТ, яка має на меті розвиток технологічної інфраструктури та IT-нетворку в Україні для зменшення відтоку студентів IT-спеціальностей за кордон. Серед проєктів організації – створення на базі КПІ Хаба ФІОТ, Інтелектуального Роботодрому та Смарт-парку. Партнерами ГО “Розвиток IT освіти” є великі українські IT-компанії, серед яких Genesis, Netcracker, Netcracker, DataArt, Luxoft, Global Logic, SoftConstruct, Cisco та інші.

Олександр Борняков та Анатолій Бойко
Олександр Борняков та Анатолій Бойко

Сергій Теленик та Анатолій Бойко
Сергій Теленик та Анатолій Бойко
Анатолій Бойко та партнери
Анатолій Бойко та партнери

Анатолій Бойко, Благодійність

Технології VS освіта: Як технічний прогрес впливає на якість освіти?

Технології VS освіта: Як технічний прогрес впливає на якість освіти?

Освіта та технології – нерозлучні та взаємозалежні галузі. Чим вищий рівень освіти, тим більша кількість технологій може з’явитися й навпаки: занепад шкіл та університетів веде до відставання країни від світових технологічних тенденцій. Так чи інакше, кожен новий технологічний прорив неминуче впливав на навчання, підвищуючи його якість. Сьогодні світ розвивається стрімкіше, ніж будь-коли. Технічний прогрес створює нові можливості робити освіту якіснішою, а технології обіцяють докорінно змінити цю сферу.

Від Гутенберга до EdTech

У широкому значенні слова, «освіта» — це процес виховання особистості та передача йому знань про навколишній світ, зібраних попередніми поколіннями. Довгий час, доступ до цих знань був ускладнений. Причина – відсутність технологій. Виробництво книг – головних зберігачів знань упродовж усієї історії – було дорогим і трудомістким. Дозволити собі подібну розкіш могли одиниці. Ситуація змінилася в середині XV століття завдяки німцю Йоганну Гутенбергу та його чудовому станку. Друкувати книги стало в рази швидше та дешевше, доступ до знань та інформації суттєво розширився. Як наслідок, розвиток освіти зокрема і всієї цивілізації в цілому значно прискорилися.

За своїм впливом ручний друкарський верстат порівняти можна тільки з наступним етапом розвитку – появою інтернету та стільникових мереж, які забезпечують доступ до інформації та знань з пристрою, що міститься в кишені.

Інтернет та інформаційні технології відкрили новий пласт можливостей для освіти й ця сфера із традиційно затратної та дотаційної зараз перетворюється на прибутковий бізнес. Про це свідчить зростання інвестицій у так звані EdTech-стартапи, яке спостерігається останні 10 років. У 2010 році сукупні інвестиції в цей напрямок не дотягували до $500 млн, у 2020 році інвестиції в EdTech вже перевищили 8,5 млрд доларів. Значно на цей процес вплинула пандемія COVID-19, яка прискорила інтеграцію цифрових технологій у систему освіти на всіх рівнях: від початкової до вищої, а також у сфері додаткової освіти для дорослих.

Багато EdTech-проєктів, які починали в одній ніші, наприклад, надавали доступ до курсів з математики, виросли й перетворилися на гігантів із сотнями лекцій з різних дисциплін. Яскравий приклад – американський проєкт Coursera. Він розпочався з ініціативи двох професорів Стенфорда, які хотіли викладати свої лекції онлайн. Зараз це величезна платформа вартістю 2,5 млрд доларів. Зростання інвестицій у цю галузь тягне за собою й технологічне новаторство в освіті.

Вже зараз багато EdTech-проєктів інтегрують штучний інтелект у свої платформи, що обробляє дані користувачів та на їх основі видає їм найбільш релевантні рекомендації. Але прогрес йде ще далі.

Штучний інтелект – новий учитель?

Минулого року Інститут ЮНЕСКО з інформаційних технологій в освіті опублікував доповідь “Зміна темпів навчання”, у якій сформульовані перспективи впровадження штучного інтелекту (АІ) у процес навчання. Так, на думку авторів дослідження, за нинішніх умов набуття знань у навчальному закладі більше не є ключовим пріоритетом. Набагато цінніше розвивати здібності учнів працювати у команді, їх цифрові та аналітичні навички, вміння ефективно спілкуватися. У такому разі вчителю необхідно отримувати, аналізувати та обробляти величезну кількість даних, щоб мати можливість ефективно оцінювати перераховані вище здібності своїх учнів. Це близько 390 різних параметрів: академічна успішність, відвідуваність, робота на уроці, поведінка, послідовність, здатність до адаптації, наполегливість чи «твердість характеру», емоційний, соціальний, етичний, фізичний розвиток тощо. При цьому у класі в середньому від 20 до 30 учнів. Такий потік даних людина засвоїти неспроможна і цього йому допоможе саме штучний інтелект.

Звичайно, АІ не зможе повністю замінити живого вчителя, але сприятиме тому, щоб процес освіти був максимально ефективним. Наприклад, АІ зможе пропонувати найбільш відповідні методики навчання персоніфіковано під кожного учня. Або, ґрунтуючись на сукупності даних, штучний інтелект зможе допомогти вчителю краще прогнозувати результати навчального процесу заздалегідь. Це дасть можливість реагувати превентивно та допомагати учневі підтягнути знання до того, як той завалить іспит.

Необхідні технології вже існують та поступово впроваджуються. За прогнозами ЮНЕСКО, у наступні 5 років штучний інтелект все більше проникатиме у сферу освіти й відіграватиме у процесі навчання дедалі більшу роль. Але не встигла людина повноцінно впровадити АІ, як на горизонті вже з'явилася нова технологія, яка обіцяє перевернути правила гри у сфері освіти. Йдеться про так звані метавсесвіти, які є зараз однією з найбільш “хайп-тем” в ІТ-спільноті.

Школа та метаюніверси

Що взагалі таке метавсесвіт і як він виглядає? Фактично, це реальність, де тісно переплетені офлайн, онлайн, месенджери та соціальні мережі, VR та AR, і в якій люди можуть працювати, розважатися, спілкуватися, створювати будь-що. Говорячи про приклади метавсесвіту, на думку спадає гра OASIS з фантастичного фільму «Першому гравцю приготуватися», де люди підключаються до єдиного світу віртуальної реальності.

У нашій реальності найближче до того, що можна назвати предтечею метавсесвіту, підібралася комп'ютерна онлайн-гра Fortnite, розроблена компанією Epic Games. З приходом популярності онлайн-шутер став відразу розширюватися і колаборувати з іншими різними брендами. У грі можна зустріти персонажів із різних попкультурних всесвітів: Marvel, DC, Netflix тощо. Або ж гравців, «одягнених» у реально існуючі популярні бренди.

Гра стрімко нарощувала кількість різних механік, івентів та навіть концертних майданчиків, які збирають рекордну кількість глядачів. Наприклад, у 2019 році просто у грі дав свій концерт музикант Тревіс Скотт. На цей захід одночасно прийшли 12,3 мільйона користувачів. Загалом на івенті побувало 27 мільйонів унікальних користувачів. Іншими словами, Fortnite все більше стає спільною платформою, на якій люди можуть вільно взаємодіяти та створювати нові активності.

Але все це поки що підходить для сфери розваг. Практичне застосування метавсесвіту хоче дати Марк Цукерберг. У липні цього року він оголосив про створення метавсесвіту Facebook. Протягом наступних 5 років соцмережа перетвориться на онлайн-світ, де за допомогою засобів доповненої та віртуальної реальності люди колективно взаємодіятимуть між собою на відстані, але з ефектом максимальної присутності. Однією з головних ідей метавсесвіту Цукерберга стала концепція «нескінченного офісу» — створення ідеального робочого місця за допомогою засобів віртуальної реальності. Він також представив прототип цієї технології, де він та його менеджери ведуть переговори в онлайн просторі за допомогою своїх аватарів.

Для сфери освіти метавсесвіт, з її поєднанням нашої та віртуальної реальностей, відкриє перед вчителями просто безмежні можливості зробити навчання максимально інтерактивним та захоплюючим. Уявіть, що педагог не просто розповідає про історію Стародавнього Риму, а веде своїх учнів вулицями міста, відтвореного у натуральну величину у віртуальній реальності. Там же вчителі фізики та хіміки можуть демонструвати будь-які досліди й на практиці пояснювати фізичні закони, а географи – провести своїх учнів прямо краєм вулкана.

Освіта – майбутнє України

До розробки метавсесвітів окрім Facebook приєднуються й інші гіганти інтернет- та IT-індустрій, такі як Microsoft та Google. Це означає, що в наступні 5–15 років у IT буде значний попит на розробників, 3D-дизайнерів, інженерів та інших фахівців, здатних забезпечувати працездатність цілого цифрового всесвіту. Україна має шанси зробити у цей новий етап розвитку технологій свій власний внесок, вже зараз створюючи умови для студентів-айтішників. Нам потрібно налагоджувати комунікацію з колегами з інших країн та регіонів, колаборувати та постійно обмінюватися досвідом. І це одна з цілей, яку ставила собі команда громадського об'єднання “Розвиток IT освіти”, вирушаючи на Web Summit-2021.

Цього року завдяки тісній співпраці Мінцифри, інших міністерств, українських технологічних компаній та громадських організацій вперше на цій великій IT-конференції був представлений й український стенд. Це вселяє оптимізм. Під час поїздки ми представили міжнародній аудиторії деякі розробки українських студентів, зокрема у сфері робототехніки, а також отримали несподівано високий фідбек від учасників виставки та колег. Як із іноземних, так і українських. Вже зараз ми ведемо переговори з європейськими та американськими ВНЗ, а також кількома великими компаніями, що стають базою для перспективних партнерств. Так, за підсумками поїздки на саміт, «Розвиток IT освіти» підписало Меморандум про партнерство з Міністерством цифрової трансформації України. Ця співпраця покликана сконцентрувати зусилля на навчанні молодих айтішників, аби вони надалі могли гідно представляти нашу країну на світовому ринку технологій. На сьогодні нашими партнерами вже є топові українські IT-компанії та впевнений, що у найближчій перспективі до нас приєднаються й решта учасників українського павільйону Web Summit-2021.

Анатолій Бойко

Мінцифри та ГО «Розвиток ІТ освіти» підписали меморандум про партнерство у розбудові IT-спільноти України

Мінцифри та ГО «Розвиток ІТ освіти» підписали меморандум про партнерство у розбудові IT-спільноти України

16 листопада Міністерство цифрової трансформації України та громадське об'єднання «Розвиток ІТ освіти» підписали спільний меморандум про партнерство та домовилися про взаємодію у напрямку розвитку ІТ-освіти в країні. Про це зазначив співзасновник ГО та підприємець Анатолій Бойко, у минулому студент КПІ ім. І. Сікорського.

«Держава демонструє високу готовність до спільної роботи з IT-спільнотою України. Ми у цьому переконалися під час нашої участі у Web Summit 2021, де вперше був представлений український павільйон у форматі IT-екосистеми. Спільний меморандум про партнерство відкриває для нас нові горизонти співпраці, такі як інтеграція проєктів Мінцифри в межах роботи нашого інноваційного Хабу ФІОТ, різнобічні колаборації, залучення спікерів міністерства до програми лекцій в Хабі та багато іншого», – відзначив Анатолій Бойко.

З боку Мінцифри підписантом меморандуму виступив заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку ІТ-сфери Олександр Борняков. За його словами, співпраця з навчальними закладами та громадськими організаціями має великий потенціал щодо подальшого розвитку людського ресурсу та ІТ-напрямку в країні.

«Люди – найбільша цінність української IT-галузі, і наше завдання – сприяти тому, щоб кількість талановитих IT-спеціалістів в Україні постійно зростала. Зараз активно працюємо над питанням IT-освіти спільно з МОН, навчальними закладами та бізнесом. Сьогодні маємо ще одного партнера – ГО „Розвиток IT-освіти“. Тепер разом будемо реалізувати не менш круті ініціативи!» – розповів Олександр Борняков.

Він також додав, що, за даними Opendatabot, за 9 місяців 2021 року IT-експорт України виріс на 35%. Вже сьогодні країну знають у світі як великого експортера IT-товарів та послуг, але, підкреслив Борняков, для подальшого розвитку необхідно зосередилися на наших конкурентних переваг.

«Сьогодні реформа IT-освіти є не тільки задачею навчальних закладів, а й нагальною потребою ІТ-бізнесу в Україні без задоволення якої неможливий подальший розвиток та ріст економіки, адже світ стає все більш цифровим з кожним днем. Роль держави в цьому процесі дуже складно переоцінити, і я задоволений, що сьогодні ми заклали дуже важливе підґрунтя для подальшої співпраці науки, бізнесу та держави з ціллю розбудови успішного цифрового майбутнього», – додав Сергій Мартинчук, голова представництва Cisco в Україні

Нагадаємо, що «Розвиток IT освіти» – це громадська організація випускників ФІОТ, яка має на меті розвиток технологічної інфраструктури та IT-нетворку в Україні для зменшення відтоку студентів IT-спеціальностей за кордон. Серед проєктів організації – створення на базі КПІ Хаба ФІОТ, Інтелектуального Роботодрому та Смарт-парку. Партнерами «Розвиток IT освіти» виступають великі українські IT-компанії, серед яких є Genesis, EPAM, Luxsoft, Global Logic, SoftConstruct, Cisco та інші.

Анатолій Бойко, Благодійність

Сторінка 9 із 10

Контакти

Data Management IG спеціалізується на розробці, постачанні та впровадженні інформаційних систем. Якісний збір та обробка інформації дозволяють швидко приймати обґрунтовані рішення.

IoT-інтеграція

Ми пропонуємо на власній платформі побутові та промислові рішення у галузі IoT — технології Internet of Things.

Детальніше...

Контакти

info@dmig.com.ua
+38044 323 00 80

Україна, Київ, 04080,
Новокостянтинівська вулиця, 15/15